Практичні поради з досвіду впровадження концепції громадського бюджету

Практичні поради з досвіду впровадження концепції громадського бюджету

Громадський бюджет може стати містком між активістами та владою, «згладити» гострі кути місцевих проблем, якщо керівництво виявиться спроможними провести гарну інформаційну кампанію.

         Тож до вашої уваги – топ-12 порад, вистражданих власними помилками і вивченням досвіду колег.

  1. Плануйте заходи інформаційної кампанії заздалегідь! Дуже часто влада і активісти починають думати про неї тоді, коли вона вже завтра має стартувати. У кращому випадку! Інколи тоді, коли вона мала стартувати вчора. А спішити у справах стратегічного значення я би дуже не радив.
  2. Використовуйте різні канали і меседжі для різних аудиторій! Дуже важливо визначитися з ключовими меседжами кампанії: на що саме ви робитимете акцент. Пам’ятайте про необхідність диференційованого підходу до різної аудиторії: молоді – фейсбук, пенсіонерам – газети! Головне – не переплутати!
  3. Інформуйте постійно! Інформаційну кампанію слід проводити під час всього процесу громадського бюджету. Але особливо активними варто бути під час реалізації його ключових етапів – подання проектів і голосування за них. Також варто проводити побільше майстер-класів з написання проектів, бо ми маємо прагнути не лише зростання кількості, а й зростання якості проектів.
  4. У кампанії мають брати участь не лише чиновники! Залучайте до участі журналістів, представників громадських організацій, неформальних лідерів громади. Формуйте команду лояльних людей, через яких легше буде в майбутньому розповсюджувати інформацію.
  5. Максимально демонструйте успішні кейси та історії успіху авторів проектів! Люди повірять, що цей інструмент працює, лише тоді, коли побачать ефективні приклади. Найкращою рекламою громадського бюджету є показ реалізованих на 100% проектів.
  6. Ідіть у народ! Збирайте зустрічі з приводу громадського бюджету там, де вже є скупчення людей: школи, виші, підприємства. Проводьте відкриті уроки та лекції за типовим сценарієм на цю тему.
  7. Стилістика, мова і слогани ваших інформаційних матеріалів мають бути максимально простими! Будьте простішими – і до вас потягнуться люди. Також візуалізація має бути достатньо привабливою, щоб викликати бажання взяти участь у громадського бюджеті. Використовуйте менше тексту і більше картинок та відео. Мало хто буде читати кілометрову інструкцію про голосування за проекти, якщо можна зробити коротке пояснювальне відео. Не забудьте зробити всі рекламні матеріали та їхні шаблони доступними для скачування з інтернету.
  8. Найкращими рекламістами громадського бюджету є автори проектів! Однак це зовсім не означає, що всю роботу з промоції треба перекладати на них. Хоча під час агітаційної кампанії «від дверей до дверей» ефективність авторів проектів перевищує і телебачення, і радіо, і друковану пресу разом узяті. Мінімум, що ви можете для них зробити, – це повністю забезпечити їх роздатковою сувенірною продукцією та інформаційними матеріалами в єдиному стилі.
  9. Морально мотивуйте відповідальних чиновників! Дайте їм можливість розповідати про «перемоги» в процесі реалізації громадського бюджету, а не лише виправдовуватися за «зради».
  10.  Ставте перед собою реальні цілі! Також бажано, щоб вони були вимірювані (наприклад, кількість публікацій у пресі або зустрічей з мещканцями) і ви могли по завершенні інформаційної кампанії чітко порахувати, що вдалося, а що ні.
  11.  Проста і зручна навігація. Всі ваші зусилля з інформаційної кампанії може перекреслити сайт, де неможливо знайти потрібну інформацію або не працює якийсь ключовий елемент на кшталт адекватної ідентифікації користувачів.
  12.  Не скупіться! Напевно найголовніше правило. Не шкодуйте грошей, часу та людських ресурсів на інформаційну кампанію. Саме від неї в першу чергу залежить успішність громадського бюджету у вашому місті.