• Подання
    Подання
  • До закінчення залишилось
    Розгляд і доопрацювання
    Розгляд і доопрацювання
  • Голосування
    Голосування
  • Оголошення переможців
    Оголошення переможців
  • Планування і реалiзацiя
    Планування і реалiзацiя

"Суми без бар'єрів для нечуючих" На розгляді

Доданий
18.10.2021
Номер
30
Соціальний захист

Забезпечення закладів та установ міста Суми спеціальним згенерованим Qr-code, через який нечуюча/слабкочуюча людина може викликати перекладача жестової мови в будь-який час та в будь-якому місці. За допомогою в онлайн перекладачі установи зможуть надавати слабочуючим та нечуючим сумчанам повноцінний доступ до своїх послуг, що надважливо під час пандемії.

Автор проєкту
Бюджет
655 200 грн
Розрахунок бюджету

Опис

Проблема

Люди з вадами слуху кожного дня стикаються з труднощами в реалізації своїх прав. Наприклад, для відвідання державних чи муніципальних установ та отримання послуги, особи з вадами слуху повинні записуватись в чергу до сурдоперекладача та іноді чекати декілька тижнів своєї черги, в той час, коли більшість українців можуть вирішити ці питання за декілька годин. Візит до лікаря, також має багато труднощів, бо іноді медичні послуги вимушено надаються в присутності сторонньої особи, що порушує право на медичну таємницю.В екстрених випадках люди з вадами слуху майже позбавлені можливості на отримання швидкої, повної та якісної допомоги, що може призвести до серйозних наслідків для здоров’я чи, навіть, до смерті. Працівники медичних, комунальних, соціальних устнов не завжди можуть якісно та оперативно виконати свою роботу, якщо це стосується людей з вадами слуху, наприклад, прийняти заяву, пояснити права та обов’язки. Отримання правової допомоги теж викликає багато труднощів. Таких випадків дуже багато і вони в кожному аспекті життя людей з вадами слуху, що значною мірою ускладнює або робить неможливим реалізацію гарантованих державою прав. Шляхом у вирішенны цієї проблеми є створення спеціальних умов нечуючих та осіб з вадами слуху в їх соціальній адаптації, комфортного життя та всебічної реалізації.
Ми переконані, що найдоступнішим та найефективнішим методом вирішення цієї соціальної проблеми є адаптація об’єктів соціального значення до потреб людей з вадами слуху та нечуючих за допомогою спеціального програмного забезпечення.

Мета проєкту

Забезпечити встановленням наліпок з Qr-code, з системою онлайн-перекладу, які допоможуть викликати перекладача жестової мови у будь-який час та в будь-якому місці, створить рівні можливості для людей з порушенням слуху, можливості для всебічної реалізації своїх прав щодо включення їх до суспільного життя нарівні з іншими громадянами.
Усунення перепон і бар’єрів, що перешкоджають людям з вадами слуху в задоволенні своїх потреб, у тому числі, стосовно доступу до інформації.

Пропоноване рішення, щодо розв’язання проблеми і його обґрунтування

Забезпечити:
- встановлення наліпок з системою онлайн-перекладу у понад 10 закладах громади м.Суми у сфері охорони здоров'я, соціального захисту населення, Центрі надання адміністративних послуг, сервісному центрі, надання правової допомоги тощо.
Кожен заклад буде мати по 50 наліпок, тобто фактично в кожному кабінеті буде встановлено Qr-code, з ліцензійною програмою, що надасть можливість здійснення сурдоперекладу дистанційно із використанням відеозв’язку за принципом «тут і зараз»;
- забезпечити використання об’єктів права інтелектуальної власності із дотриманням вимог законодавства України з питань охорони та захисту прав інтелектуальної власності;
- використовувати безпечні протоколи взаємодії, що виключають розголошення даних користувачів.

Для кого цей проєкт

Для понад 200 тисяч українців та понад 70 мільйонів людей по всьому світу жестова мова є рідною. В місті Суми проживають приблизно 500 осіб, які користуються жестовою мовою, але ці цифри не є точними, і можливо їх більше.

Доступність проєкту

Завдяки реалізації проєкту жителі громади з порушенням слуху зможуть отримувати послуги державних установ та муніципальних органів, медичних закладів; спілкуватися з представниками компаній, які надають комунальні, соціальні та адміністративні послуги.

Ключові (якісні та кількісні) показники результату проєкту

• Люди з вадами слуху - зможуть самостійно реалізовувати свої права на отримання якісних сервісів від держави
• Комунальні установи – зможуть оперативніше реагувати та надавати допомогу особам з вадами слуху.
• Держава – зможе в більшому обсязі виконувати взяті на себе зобов’язання, що до гарантування прав та недопущення дискримінації за ознаками інвалідності людей з вадами слуху.
• Органи місцевого самоврядування – створення зручного середовища для членів громади з вадами слуху, що буде сприяти долученню до суспільного життя громади.
• Місцева громада – зможе отримати нових активних членів громади.

Соціальна категорія/Рід занять

  • внутрішньо-переміщена особа
  • працюю

Фотографії

Відповідальні підрозділи

Департамент соціального захисту населення